Norrtälje konstförenings ungdomsstipendium

Norrtälje konstförening delar varje år ut ett ungdomsstipendium. Stipendiebeloppet är 5 000 kronor.

Norrtälje konstförening vill stödja och uppmuntra unga mellan 16 – 23 år, som brinner för att uttrycka sig konstnärligt inom måleri, skulptur, textil- eller fotokonst, och har anknytning till Roslagen.

En jury bestående av personer från Norrtälje konstförening och Norrtälje konsthall bedömer de inskickade verken och utser en vinnare.

Utdelning av stipendiet sker normalt i november och vinnaren presenteras oftast på Norrtälje konstförenings Klubbafton i Folkets hus i Norrtälje.

2023 års ansökningsperiod är öppen och på vår ansökningssida kan du läsa om vad som krävs och hur du ansöker. Ansökan är öppen till den 4 november.