Norrtälje Konstförenings familjedag 8 juli

I Faktoriparken infann sig den där sköna sommarkänslan, där besökare långsamt och avslappnat kunde ströva runt bland utställande lokala konstnärer, slå sig ner med hembakat fika från muséets vänförening och låta barnen få skapa fritt med målarfärg och lera vid färgborden i trädgården. Glädjen var stor när barnen fick napp i fiskdammen efter att ha hängt upp sitt alster i barnutställningen mellan träden.

Runtom i parken byggde konstnärerna upp sina utställningar.

Det var Anne Andersson, Ina Drotz, Ann-Sofie Ericson, Eva Karlsson, Eva Pettersson, Reneé Rudebrant, Henrik Waltari samt Cecilia Westman. De visade akvareller, oljemålningar, tryck, konstbroderi och keramik. Några av dem stod vid  stafflier och målade. Besökarna kunde också välja färgtråd och vara med i Reneés broderikonstverk som skapades under dagen. Resultatet kommer att presenteras på vår hemsida framöver.

Ett stort tack till alla som gjorde denna dag så oerhört lyckad!

Ett särskilt tack också till Roslagens Sparbanks Stiftelse, Sensus samt Norrtälje kommun som genom sitt stöd gett oss möjlighet att genomföra dagen.

Linda Bjernler