Inbjudan till julsalong 2023

Varmt välkommen att anmäla dig till Norrtälje julsalong 9/12 2023 - 20/1 2024 på Norrtälje konsthall.
Vernissage lördagen den 9/12 kl. 13.00.

Alla medlemmar och övriga med Roslagsanknytning är välkomna att deltaga.

Julsalongen arrangeras av Norrtälje konstförening i samarbete med Norrtälje Konsthall. Det blir en allmän julsalong, ej jurybedömd.

Läs mer om hur du anmäler dig.

Eventuell entréavgift till Norrtälje Konsthall

Norrtälje Kommun är på väg att besluta att införa entréavgift till Konsthallen från 1 januari 2024.
Beslut planeras ske vid sammanträde i kommunfullmäktige den 20 nov 2023. Om politikerna beslutar som planerat, så kommer detta också att gälla besökare till vår Julsalong som då är pågående på plan 3 fram till 20 januari! På plan 2 finns annan utställning, som Konsthallens personal arrangerar.

OM beslutet träder ikraft gäller följande från 1 jan:

ALLA vuxna måste betala entréavgift när man vill besöka Konsthallen. Detta gäller även utställande konstnärer på vår Julsalong. Storleken på avgiften vet vi i skrivandes stund ingenting om. Alla som anmäler sig till att jobba på vår Julsalong (funktionär/värd på plan3) kommer från 1 jan att få en gratiskupong till resp. arbetspass. Vid inlämningen 1-3 dec kan du anteckna dej för att jobba ett eller flera pass i vår funktionärspärm. Kvittot som alla får vid inlämningen, gäller som fri entré till utlämningen den 20 – 21 jan.

Har du frågor eller funderingar kring det planerade beslutet att införa entréavgift på Konsthallen, vänligen kontakta kommunens politiker.  Norrtälje Konstförening har inget med ärendet att göra och vi kommer att genomföra Julsalongen oavsett vad beslutet blir. Plan 3 är bokad sedan tidigt i våras, och planeringen är i full gång vare sig beslutet fattas eller ej.

Styrelsen rekommenderar besök till  Julsalongen – om det är möjligt – före  1 jan då ingen entréavgift tas ut för någon.