Lilla k

Lilla k är Norrtälje konstförenings galleri och finns i Roslagsrummet på Norrtälje stadsbibliotek. Konstföreningen vill stimulera konstnärer med Roslagsanknytning och som presenterar verk med olika konstuttryck, teknik och material.

Varje konstnär disponerar Lilla k under en månad, eller efter överenskommelse med konstföreningen. Utställningarna öppnas oftast med en vernissage med konstnären på plats och de utställda konstverken är till salu.

Utställningsytan består av en vägg som mäter ca 5 x 3 meter och är belägen i Roslagsrummet till vänster om bibliotekets entré.

Utställningarna på Lilla k är ett samarbete mellan oss, Norrtälje stadsbibliotek och Norrtälje Konsthall.

Anmäla intresse att ställa ut

Konstnärer som är intresserade av att ställa ut på Lilla k tar kontakt med konstföreningens styrelse, gärna genom att maila till info@norrtaljekonstforening.se