Julsalong 2023

Nu är det dags för Norrtälje konstförenings julsalong som äger rum i Norrtälje konsthall. Julsalongen är en återkommande utställning som startade 2003.

Till årets julsalong har så många som 139 konstnärer med anknytning till Roslagen anmält sig. Konstverken består av en blandning av tekniker, allt från måleri, teckning, skulptur, broderi, smide, textil och allt är till salu.

Välkommen att besöka årets Julsalong, som öppnas av konstnär Reneé Rudebrant på Norrtälje Konsthall, våning 3, lördagen den 9 december 2023, kl. 13.00.
Julsalongen pågår till den 20 januari, kl. 16.00.

Från 1 januari 2024 införs entréavgift för besök till Konsthallen. Dock tas ingen avgift ut för dig som besökare, utställare eller funktionär till Julsalongen då Norrtälje konstföreningen hyr utställningshallen på plan tre. Säg till i receptionen att du ska besöka Julsalongen, så går du in gratis.
Besöksinformation hänvisas till Norrtälje konsthalls hemsida, se länk på denna sida.

Julsalongen arrangeras av Norrtälje konstförening i samarbete med Norrtälje konsthall, Norrtälje kommun.