Prova-på-kurs i pärlbroderi

Välkommen till en heldag strax före jul, måndagen den 19 december, för att göra en liten tavla eller ett litet ornament i pärlbroderi-tekniker. Inga förkunskaper behövs.

Måndagen den 19 december, klockan 10.00 – 16.00.

Vi tar paus för lunch. Ta med något lätt att äta eller handla något på ICA Kryddan. Det finns pentry med kyl och micro i anslutning till lokalen. Vi tar en paus och äter där tillsammans för att utnyttja tiden på bästa sätt.

Pris
Pris 100 kr inklusive material och fika. Material inkluderar stabil tygstomme, fina tyger, band, pärlor och andra dekorationer, nål och tråd. Har du trasiga örhängen eller liknande så ta med det. Vi jobbar i fri-form-teknik så allt är intressant! Du behöver inte bli färdig under dagen utan kan avsluta själv hemma.

Plats
Sensus lokal, Norrtälje.  Finns i bibliotekshuset, uppgång utomhustrappa på husgaveln eller via biblioteket med hiss.

Kursen anordnas i samarbete mellan Norrtälje konstförening och Sensus, telefonnr 0176-142 25.

Lärare
Ulla Edenmark

Anmälan sker via e-post till anmalan@norrtaljekonstforening.se.

Begränsat antal platser till 10 deltagare, först till kvarn. När du får kursbekräftelse kommer även betalningsinformation m.m.

Varmt välkommen!