Konstresa till Uppsala konstmuseum och Galleri Mollbrink

Medlemmar i Norrtälje Konstförening, Konsthallens Vänner samt Roslagens Konstnärsgille besökte Uppsala onsdagen den 12 oktober. Guidad visning och lunch ingår.

Vi åker med egen buss till Uppsala Konstmuseum där Daniel Werkmaster, vår förre Konsthallschef i Norrtälje, personligen kommer att guida oss runt i muséets samlingar som består av ca 1 400 konstverk och designföremål. Vi kommer även att se den separata utställningen ”All That Is Solid Melts Into Water”.
Därefter blir det lunchbuffé på restaurang ”Thai Village”.
Sedan besöker vi Mollbrinks Galleri, där vi blivit lovade en specialguidad introduktion på utställningen ”Svenska Naturalistiska målare” med bland annat Johan Patricny, Anders Zorn och Salvador Dali.
Plats och tid
Bussen avgår från Norrtälje busstorg onsdagen 12 oktober kl. 10.00 och beräknas vara åter i Norrtälje kl. 16.00.
Priset är 400 kr för denna konstresa med lunch.
Anmälan
Anmälan till carina.libonius@telia.com eller mobil 0706 609 258 senast måndagen 3 oktober.
OBS! begränsat antal platser om 20 personer.
VÄLKOMNA!
Hälsningar Resegruppen