Konstresa till Sven Harrys Konstmuseum i Stockholm

Medlemmarna i Konsthallens Vänner, Norrtälje Konstförening samt Roslagens Konstnärsgille är alla inbjudna att besöka Sven-Harrys Konstmuseum i Stockholm för en guidad tur onsdagen den 23 november.

Utställningen Kraftverk på Sven-Harrys handlar om hantverk i en ny tid. Det är ett samarbete med anrika Stockholms Hantverksförening som fyller 175 år i år och belyser hantverkets historiska betydelse. Besökarna välkomnas in i tillfälliga verkstäder på muséet för att uppleva kraften och känslan i modernt svenskt hantverk.

Vår grupp kommer tillsammans med vår Guide presenteras för Floristens, Tatuerarens och Muralmålarens hantverk, som på olika sätt för deras traditioner vidare. Vi kommer att få se, känna, lukta, lyssna och smaka när vi dyker in i deras olika världar. Vår guidetur börjar kl. 13.00 och varar i ca 45 min.

Det finns flera restauranger runt om och även i huset för dom som önskar äta lunch före visningen. Lämplig buss 676 från Norrtälje avgår kl. 10.03. Byte av buss sker lämpligast från Tekniska Högskolan, där ni väljer buss 4. Det ni ska tänka på är, att ni måste vara på Sven-Harrys senast 12.50 för att delta i guidningen.

Anmälan och pris

Var och en betalar endast en hundralapp för egen Guide och entréavgift. Boka och betala direkt till Vännernas Swish 1233564267 eller bankgiro 183-1288

carina.libonius@telia.com mobil 070-6609258. Bokning senast 20 nov.

Om det visar sig att vi blir mer än 30 personer, kommer vi att boka ännu en konstresa till Sven-Harrys med samma innehåll framöver.

VÄLKOMNA önskar Harriet, Marianne, Linda, Marlene och Carina