Broderiworkshop med Reneé Rudebrant

Norrtälje Konstförening är glad över att kunna erbjuda en broderiworkshop den 27 april 2023.
Anmälan öppen till måndagen den 24 april.

I workshopen får du lära dig några av de vanligaste stygnen och hur du kan arbeta med dem för att skapa olika karaktärer och strukturer. Du får lära dig om hur du broderar stygnen, vilken tråd du använder och vilket tyg du använder som underlag för att skapa dina egna alster.

Renée Rudebrant håller i workshopen. Hon är Mästare i konstbroderi. Renée blandar i sitt konstnärskap mellan att arbeta helt fritt med stygnen till att arbeta mer traditionellt, och hittar nya uttrycksmöjligheter med broderiet som grund. Hon har skrivit fyra böcker om broderi, bland annat bästsäljaren ”Uttryck med nål och tråd” för dem som vill lära sig mer om broderi som uttryck.

I workshopen ingår det material som du behöver under dagen.

När
Torsdagen den 27 april 2023, klockan 09.00 – 16.00.

Lokal
Sensus, Billborgsgatan 15, Norrtälje

Max antal deltagare

14 stycken

Anmälan senast
Måndagen den 24 april 2023 via formulär till höger på denna sida.

Deltagaravgift
600 kr inklusive material till ett värde av 100 kr/person
Icke medlem får komma med i mån av plats. Material ingår som ovan.

Deltagaravgiften betalas till NKF
Swish 123 593 2959 eller Bg 674-1540 uppge ditt namn.